Síla elektrických vozidel VARTA AGM xEV
Bateriová elektrická a hybridní elektrická vozidla jsou stále oblíbenější. Vzhledem k tomu, že většina z nich je stále odkázána na 12 V baterii, přináší to nové výzvy v závislosti na konkrétním typu pohonu. Elektrická vozidla (EV) jsou klasifikovaná podle stupně jejich elektrického napájení. Vedle běžného motoru s vnitřním spalováním (ICE) existují tři základní elektrifikované typy: Hybrid Electric Vehicle (HEV), Plug-In Hybrid-Electric Vehicle (PHEV) a Battery Electric Vehicle (BEV). My u firmy VARTA používáme pojmenování, které pokrývá všechna tato vozidla: xEV.
xEV: jedno řešení pro všechny EV
Základem tohoto jednoduchého systému zkratek je přípona „EV“ pro „elektrické vozidlo“, která má odkazovat na elektromotor používaný ve všech konceptech. Písmeno „x“ přestavuje zástupný symbol pro jakýkoli podtyp EV, např. BEV, což je bateriové elektrické vozidlo, HEV, což je zkratka pro Hybrid Electric Vehicle, a PHEV pro Plug-in Hybrid Electric Vehicle.
BEV - Bateriové elektrické vozidlo
Vozidlo bez spalovacího motoru, které je poháněno čistě elektricky a má velkou vysokonapěťovou Li-Ion baterii pro akumulaci elektrické energie
- Baterie 12 V
- DC/DC měnič
- Silná vysokonapěťová lithium-iontová baterie
- AC/DC měnič
- Vysokonapěťový trakční motor
- Zdroj elektrické energie (nabíjecí stanice/nástěnný box)
HEV – Hybrid Electric Vehicle
Vozidlo, které má kromě hlavního pohonu spalovacím motorem také elektromotor a malou vysokonapěťovou trakční baterii umožňující jezdit na krátké vzdálenosti jen na elektřinu. |
|
PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle
Rozšíření vozidla HEV. Trakční baterii lze v těchto vozech dobíjet z nabíjecí stanice nebo nástěnného boxu. Vysokonapěťová baterie je obvykle větší než u HEV, takže delší vzdálenosti lze překonat plně elektricky
- Baterie 12 V
- DC/DC měnič
- Vysokonapěťová baterie
- AC/DC měnič
- Vysokonapěťový trakční motor
- Nádrž na benzín nebo naftu
- Motor s vnitřním spalováním
- Zdroj elektrické energie (nabíjecí stanice/nástěnný box)
Význam 12 V baterií v EV
Baterie 12 V zůstávají zásadní součástí každého vozidla: i toho elektrického. Jsou potřebné pro nastartování EV, pokrývají potřeby při napájení nízkonapěťových spotřebičů za jízdy, v nouzi či při poruše vysokonapěťové baterie. Slouží jako další zdroj energie, který zajišťuje nepřetržitý provoz kritických bezpečnostních systémů, jako je ABS a ESP, i když je vysokonapěťová baterie selže. Jsou také potřebné k aktivaci vysokonapěťového hnacího ústrojí a podpoře všech elektrických spotřebičů, které vyžadují napájení při vypnutém zapalování, jako je centrální zamykání, systémy ochrany proti krádeži a bezdrátové aktualizace zařízení ve voze.
Vždy na vaší straně – s bateriemi AGM světové třídy
Podle statistik poruch ADAC představují vybité 12 V baterie jednu z hlavních příčin poruch EV. Na konvenční baterie působí různé faktory, které často přesahují jejich kapacity. Technologie AGM představuje nejrobustnější volbu pro požadavky EV. Svou spolehlivost prokázala v milionech nejrůznějších vozidel se Start-Stop a dalších aplikacích. Umožňují nejen pulzní napájení, kterým dodá výkon za nouzových stavů, ale i vysokou odolnost vůči cyklické zátěži a při hlubokému vybíjení. Díky své odolnosti vůči přepětí a podpětí jsou bezpečnější než lithium-iontové a zaplavené baterie, jsou hermeticky uzavřené a v případě jakýchkoli vnitřních zkratů reagují jen velmi mírně. 12 V baterie lze použít v závislosti na postupném vyspívání elektromobilů a modelovém roce. Během svého životního cyklu může na AGM přejít i vozidlo původně vybavené baterií s technologií SLI. Naše portfolio baterií je vhodné již pro 90 % všech EV a toto pokrytí neustále rozšiřujeme a stabilizujeme.
Jste specialista? Více informací na VARTA Partner Portal.